Kalau Suke Boleh Like ;)

Shout Here ! *wink*


ShoutMix chat widget

February 10, 2011

Cerita Masa Budak-Budak


Dulu-dulu, sume org duduk dekat rumah kayu je. Rumah kampung la mksudnya, besenya rumah kampung ni ada tiang yg tinggi, sbb snang kalau banjir air xle masuk umah. Jadi bwah rumah tu dah jadi tempat main, stor, tempat letak reban ayam, tempat simpan beskal, dan sebagainya.

Sebelum arwah moyang aku meninggal, masa tu waktu maghrib, dalam pkul 7 la lebih kurang, aku pon dengar bunyi ' Ktook!! Ktook!! Ktook!! '. Aku pon yang masih lagi suci dlm debu mcm kanak2 ribena, tanye la kat moyang aku. Aku pggil dia Cik je. ' Cik, gapo hok dok ketuk luar tuh? male2 gini duk ngetok lagi, ore nok tido blako doh ' ( terjemahan : Cik, benda apa yang tgh mngetuk kat luar tu? Malam2 camni pn ketuk2 lagi, org nk tido dah. ) Mak aku yg kebetulan ada kat situ, ketawa kuat2. Aku pun heran la. Apsal lak mak aku ni? Semacam je..


Rupa-rupanya, bunyi ' Ktook! ' tu bunyi AYAM! Aku mati2 ingat ada org tgah ketuk something kat luar rumah.. HAHA xD


Siot tol kau =.=










2 comments:

Music In Me said...

ayam jenis pekebende tu?

Firdaus Khairuddin said...

ayam jantan yang sebok nak mngawan, haha :p

Big Fuchsia Pointer