Kalau Suke Boleh Like ;)

Shout Here ! *wink*


ShoutMix chat widget

March 13, 2011

Misteri Pulau Boneka Di Mexico

La Isla de La Munecas, ni salah satu tempat pelancongan yg terkenal di Mexico. Besenya org anggap pulau2 ni sebagai sebuah destinasi pelancongan menarik, tapi pulau ni agak menyeramkan, sebab disekeliling pulau ni digantung patung @ boneka!

Al - kisahnya begini, 50 tahun dahulu, ada seorang lelaki yg bernama Don Julian Santana yg merupakan pemilik pulau tersebut sering diganggu oleh bayangan seorang kanak2 yg dipercayai mati lemas di dalam saluran paip di esekitar pesisiran pantai di pulau tersebut. Lpas tu, dia ni mengalami tekanan perasaan, smpai family diorg anggap Don ni dah gila.

Disebabkan asyik kena ganggu je dgn ' kanak - kanak ', dia amek keputusan nak gantung anak patung disekeliling pulau dia tuh. Sebab dia pecaya kalau dia gantung anak2 patung tu, dia takkan kena kacau da pastu. Sejak aritu, dia slalu ulang alik dari pulau tu ke bandar2 berdekatan, utk cari anak patung yg terbuang.



Tak lama lpas tu, lebih kurang tahun 2001, Don ditemui mati dalam keadaan sgt mengerikan. Mayat Don ditemui dijumpai dgn kesan kelar di bahagian leher, mcm kena hiris dgn objek tajam. Persoalannya, sapekah yg melakukannya? Mengapa Don dibunuh? Penduduk berhmpiran bgtau, Don dibunuh sbb dimarahi ' kanak - kanak ' tersebut, sbb tak gantung da anak patung sekeliling pulau tu.

Sampai sekarang, La Isla de La Munecas menjadi pulau tumpuan pelancong, n kadang2 ada gak pelancong yg bgtau terdengar hembusan nafas bila lalu di sekitar patung tersebut. Ada jugak yg bgtau yg diorg dengar bunyi kanak2 menanges..............................................












3 comments:

Big Fuchsia Pointer